Tuesday, January 18, 2011

Pilihan Raya Kampus Kian Panas?



LANGKAWI- Pilihan Raya Kampus ataupun PRK kini kian terasa di seluruh kampus Malaysia. Ini kerana siri pertama PRK bermula di Universiti Industri Selangor (UNISEL)pada 17 Januari lepas untuk penamaan calon, manakala pembuangan undi pada 26 Januari 2011. Ramalan awal menunjukkan Pro-Mahasiswa menang tanpa bertanding di kampus sana kerana tiada seorang pun calon Pro-Aspirasi diletakkan. Ini menunjukkan gelora kebangkitan mahasiswa mula kian menular di kampus-kampus terutamanya di UM, UPM, UKM dan sebagainya.

"Pola politik kampus sekarang lebih cendurung kepada Pro-Mahasiswa, saya menjangkakan pada tahun ini, adalah era kebangkitan mahasiswa akan mewarnai di setiap kampus-kampus di Malaysia," ujar Saudara Fithri Bin Saad, Pengerusi Ikatan Mahasiswa Langkawi (IKMAL).

Beliau menyeru kepada seluruh mahasiswa langkawi supaya bijak memilih calon yang terbaik untuk mewakili kebajikan mereka. Beliau juga menyarankan meimplimentasikan semangat daripada Pakatan Rakyat Langkawi yang mengadakan demostrasi aman mengenai ketidakpuasan hati terhadap media arus perdana.




" Saya bukan hendak melibatkan mahasiswa dengan politik luar, kita 'adapt'kan gelora daripada mereka atas ketidakadilan yang berlaku kepada kita sebelum ini," ujarnya lagi.

"MAHASISWA PINPIM DUNIA"

No comments:

Post a Comment